Ahad, 7 April 2024

Pak Arab dan Mak Arab

 Isnin lepas aku dapat whatsapp nomnor bukan Malaysia.

“Assalaamualaikum Dr.”

Aku tak jawab.

Hari Rabu, dia whatsapp lagi.

“Assalaamualaikum Dr.”

“I need your help.”

Aku dah agak, siapalah bagi nombor aku.

“Please introduce yourself.”- aku balas.

Macam biasa minta tolong aku percepatkan permohonan pas pelajar dia sebab flight dia jumaat pagi.

Aku memang tak layan kalau minta cepatkan proses.

Tapi, bagus juga aku buat semakan rawak dalam permohonan pelajar.

Hari Khamis dia datang.

Elok Pak Arab dan Mak Arabnya, sopan santun.

Kalai begini, tak ralat nak menolongnya.

Sambil-sambil itu ambil kesempatan beramah mesra.

Katanya sudah tahun ke empat pengajian.

Belum terbit jurnal lagi.

Penyelia dia mahu dua SCOPUS.

Aku kata UPSI syaratkan dua jurnal, tak semestinya berindeks.

Dia tahu, cuma penyelianya yang mahu SCOPUS,.

Dia cuba hantar artikel pertamanya ke SCOPUS, rejected.

Aku rasa mereka ini perlukam bantuan.

Aku tanya, ada penyelia bersama.? - tiada

Kenal sesiapa di Fakulti? - tidak.

Orangnya baik.

Semoga mereka dapat konvo dengan jayanya.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...